Tuleja wahacze (zwane także silentblockami) to część wahacza, którą stosuje się w celu wytłumienia drgań przenoszonych z nawierzchni, po której porusza się samochód.
Tuleja wahacza składa się z pojedynczych odcinków rur o różnych średnicach, które zostały umieszczone osiowo jedna w drugiej i przedzielone warstwą gumy (lub innego materiału o zbliżonej specyfikacji). Na rynku motoryzacyjnym można znaleźć tuleje wykonane z niemal każdego materiału stosowanego w budowie maszyn. Najczęściej jednak stosuje się tuleje metalowo-gumowe.
Prawidłowo działające wahacze w samochodzie to podstawa codziennej jazdy. Często dochodzi jednak do awarii w ich obszarze, co w konsekwencji może okazać się bardzo niebezpieczne. Objawami, które świadczą o niesprawności wahaczy są m.in. znoszenie samochodu na bok i skręcanie kół w mniej kontrolowany sposób.
Tuleje wahacza są niestety jednym z elementów zawieszenia, który zużywa się stosunkowo szybko. O ich wymianie świadczą przede wszystkim luzy oraz stuki zawieszenia na nierównościach. Nie należy bagatelizować tych symptomów i potraktować tuleje wahacza z należytą troską. Wymiana nie należy bowiem do trudnych. Wystarczy unieść auto, odkręcić koło i śrubę na sworzniu. Następnie należy odkręcić wahacz. Tuleje najłatwiej jest wycisnąć z wahacza za pomocą prasy lub młotka i rury. W podobny sposób wciska się na miejsce nowy sworzeń.